Makan-makan at Newrie's

by - Wednesday, September 13, 2017

Assalamualaikum wbt


*Actually sepatutnya post ni kena postkan on masa raya hari tue tapi tak sempat sebab busy. Sayanglah entry dah siap tulis tapi tak post kan? So yeahh -- here it is! I postkan balik :)*


Rayakan sebulan? Maka dengan itu, dengan percayakan tagline inilah, aku ada lah buat makan-makan sikit dengan kawan-kawan aku :) Pada mulanya, nak buat sekali gus semua ; ajak jiran, sedara-mara terdekat tapi end up, aku hanya ajak kawan-kawan aku je


Aku memang excited betul nak buat makan-makan ni sebab sajeeeeeeeeeeee nak ajak kawan-kawan datang rumah, makan-makan dan macam its like a catcthing up session lah katenyaaa and it was my 1st time hosting a makan-makan session ni hehe


Ramai cakap "Its Mai's Open House" but it was not. Aku tak adalah jemput semua orang. Jemput mana yang terdekat je :) So if yang tak dijemput, janganlah marah ye :) But if you guys want to come over to my house, do come so and let me know earlier okay so that bolehlah aku prepare apa-apa untuk makan kan? :)


So a week before makan-makan, aku dah start beli barang-barang. Been part of the events team had taught me a lot about event and for this makan-makan session, aku siap buat checklist kot! Hahahha kelakar kan? But trust me -- it will helps you a lot! So tak adalah ada benda-benda yang tertinggal kan?


On thay day, my mum and I tempah Nasi Dagang. Lepas tu kitorang masak Laksa Penang and Macaroni Goreng. Untuk bahagian dessert pulak, ada cake buah, cake masam-manis, cocktail pudding and kuih-raya hari tue. To add it up, my mum tempah cream puff yang poffff macam magic hilang sebab semua orang akan makan banyak sebab that cream puff is so delicious!

Inilah cream puff tue :)


Meja dessert hehehe

Nasi Dagang, Laksa Penang, Maccaroni Goreng and Cocktail Pudding

So around 1.30 pm, kawan-kawan aku pun start datang and they keep on coming until 6.30 pm kot! Hahahah :D Alhamdulillah, makanan semua cukup, ada lebih sikit je :) Yang pasti, laksa penang dan macaroni goreng habis licin! Alhamdulillah.

What I love about this makan-makan session is everyone macam datang dan lepak dekat rumah aku, they just get loose and borak-borak dengan kawan-kawan yang lain. Sebab circle of my friends ni macam aku kenal kau, kau kenal aku so bila dah datang at one place, everyone macam jumpa balik (reunion), catching up session lah katakan :) It was so nice to see them lepak-lepak, makan dan borak-borak. Lama jugak weyh diorang datang lepak, siap ada Round 1, Round 2 and Round 3 untuk makan! :D

So enough the talk. Let's see the picture!

Makan timeeeeeeee!

Tetamu yang 1st datang - Aten Yep Yep and her gang! :D
Thank you so much for coming!

Mereka ni lah yang pelopor kepada usaha aku untuk buat makan-makan, my #Bortaks
Al kisahnya, Hani baru balik dari Russia to settle her visa. So sementara dia masih di Malaysia, we decide to meet up but always ada isu dengan nak jumpa di mana hahah So aku macam "tak payah susah-susah, datang je dekat rumah aku!" So yeah ~ maka jadilah makan-makan ni :)


And yang paling bestnya -- Ive been knowing them since last 7 years ago tapiiiiiiii we dont have a picture of all five of us. Pelik kan? Mesti kena ada berempat. Sorang tak ada lah, sorang tak dapat datanglah. So bila diorang datang rumah aku baru-baru ni, barulah macam yeayy dapat jugak bergambar 5 orang :)


My second time meeting with Yusof! :D
Ish sibuk je yang belakang tu
Rasakan! hahahha

Around jam 2 petang tue, ramai kawan-kawan aku datang! Im so excited! Hahaha :D Seronok kot dapat jumpa kawan-kawan, bagi diorang makan :) Aku selalu berangan akan dapat duduk rumah landed yang ada taman dekat tepi (im hoping for a corner lot punya rumah lah) and then aku akan buat BBQ dengan kawan-kawan yang rapat, borak-borak sambil main gitar or main games ke. Seronok kan buat gathering macam nie? Sebab ianya macam bonding, semua orang get together :)


Okaylah, dekat bawah ni ada gambar aku dan kawan-kawan aku untuk simpanan masa depan aku nanti :)

From left ; Emma, Farah, aku, Zalia, Shu and Fatihah
Ni geng-geng Dungun aku, geng-geng jiran kolej sebab dioranglah life saviour aku. Dioranglah peneman aku, dioranglah life savior aku masa belajar sebab kitorang selalu tukar-tukar notes. Dioranglah tempat aku berhibur sebab kitorang pernah main curah-curah air dan tepung masa celebrate birthday. Ahh ~ those days masa belajar dekat Kolej Perhentiaan adalah one of the best memories :) Actually tak cukup korum ni sebab ada lagi tapi tak dapat datang


Aku pernah jatuh tergelincir and habis semua maggi yang panas-panas jatuh atas aku HAHAHHAHAHAHA K ni sumpah lawak tau sebenarnyaa. Habis merah-merah kaki aku masa tue sebab maggi panas jatuh hahhahaha So diorang ni lah yang macam 'nak gelak tapi tak boleh sebab kesian' dengan aku. Tolong masakkan maggi lagi sekali dan kasi aku makan hahah Yang aku pulak, dari lapar terus tak jadi lapar sebab terkejut jatuh tergelincir tue hahahha

Bersama pengantin baru; Amir & Amieza dan bridesmaids mereka ;
aku dan Akma hihihi
Benchmark Geng!
Dengan Tehaaa, esok nak teman dia drive hahaha
Ni geng-geng masa Degree, jadi rapat sebab kami semua dari UITM Dungun transfer ke UITM Shah Alam untuk sama-sama sambung Degree. Alhamdulillah, jadi rapat sampai sekarangg :) Tak cukup korum jugak ni sebab ada yang tak ada huhu

Yang dekat bawah ni pulak geng-geng masa training dekat ULC dulu. Hahaha :D Dulu masa aku training, ya Allah -- asyik banyak gelak je dari buat kerja sebab entahlah ~ masing-masing masuk air kot! Ada je benda yang nak di gelakkan, ada je benda yang nak buat kelakar, dengan perangai masing-masing, adoiii -- aku kadang-kadang cramp perut sebab gelak!

Geng-geng ULC
Haha i miss them
Kalau korang tahu umur sebenar kitorang berapa, mesti korang cakap "Subhanallah"
HAHAHA
Makan-makan sambil borak-borak :)

Geng ULC
Apa yang kau buat tue haaa?

Dapat pun gambar yang proper :)

With Kak Ayu and her kids



Bersama Nokky, 

Ini dia jiran sebelah rumah aku, hahaha merangkap kawan satu batch masa Diploma dulu

Borak apa tueee
Tetamu last datang rumah! 

Muehehe
Paling sayang

Amenda entah

So yeahh -- itu je lah yang mampu aku update :) It was so fun to meet each one of you, jumpa dan makan-makan. I wish that I can had a big house with a garden so that aku boleh buat makan-makan or BBQ dengan kawan-kawan and families :) I love to see people eat and get together with each other, alaa-- setakat borak-borak kan? Best apa! Thats the best way to spend time with your friends :)


Until next time! Mana tahu aku buat makan-makan lain kali, insha Allah :)

Sekian terima kasih ahahha


Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / begkite
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments