My Birthday Week ; A Week Full of Celebrations, Loves & Foods!

by - Saturday, January 27, 2018

Assalamualaikum wbt


Alhamdulillah, dah genap dah usia aku :)

Mysara Newrie pada umur 26 tahun :)

Bila?


On 8 January 2018 iaitu pada hari Isnin yang lepas :) So masih valid lagi lah nak update kannnnn, sebab its still in January! Hahahha


Well let me begin the story pada hari lahir aku yeee


Awal pagi lagi, mama call dan menyanyi "Happy birthday Sara!" Hahahhaah Aku sumpah lupaaa haritu birthday aku sebab sibuk duk bersiap pada awal pagi. Hahahha terus aku gelak macam apa. 


Thenn kawan aku dua orang - Alya dan Hidayah dah nyanyi lagu birthday dan bagi aku lipstick! Weh sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Hahahha

Revlon - Love That Pink

Lepas tu masa tengahari, Farahin, bagi kita manggo cheese cake, all the way from KulaCakes Kuantann. Weh weh weh --- happynya dapat makan cake diaaaaaaaaaaaaaaaa HAHAHHAHA Sedap betul wehh! Hahaha

Manggo Cheese Cakes from KulaCakes 

Lepas tu dalam tengahari sikit tu, Hanaffy and Zubir pulak bagi aku makanan -- diorang bagi aku salted egg yolk cronut. Aduhhh -- ni asyik makan ni macam mana ni?! Hahhahahahah Tapi aku happy, hahahha

From Dottys, sedap! Hahhaa
Lepas tu kan, dalam masa yang sama, sekali datang Anas, Den, Hazim dan Amin -- datang dekat aku. Lepas tu tetibaa si Anas tanya aku "Mai, betul ke birthday kau hari nie?" Aku macam "haaa yelah~ " 

Then tetibaa diorang menyanyi lagu Happy Birthday dekat aku sambil bagi aku makanan lagi! Hahahhahahah wehhhhhhhhhhhhhhhh terharu! Hahahaha gelak sakan aku masa ni hahahahha

Banyak kan diorang bagi?! Hahahhaha 

Lepas tu, tetibaa Echa ajak makan malam. So macam okay lahh -- Jumpa dia dekat KLCC then terus gerak ke Avenue K. Echa marah aku kenapa tak bagitau hari tu birthday aku sebab malam before tu, dia tidur rumah aku hahahhahaha "Kalau tak, boleh celebrate tengah malam semalam!" HAHHAHAHAH Ada ada jeeee


Tengah tunggu order, sekali Anas dengan Iman datang. Awwwwwwwww -- so sweet lah diorang ni! :) Sebelum order, kitorang sibuk bergambar je ahhahahah sambil makan cake yang diorang beli! Diorang cakap "Cake yang kitorang beli ni melambangkan diri kau Mai" Aku macam "Eh cake apa ehh?" Hahahhaha


Sekali lepas dah bukak kotak cake tu, terus aku macam "Wehhhhhhhhhhh!" Hahahhaha Weh terharunyaaa T.T

"Its a rainbow cake sebab Mai adalah pelangi yang menyinari kehidupan kitorang!" - kata mereka :)

Lepas tu amik gambar yang banyak gileeeeeeeeee sampaikan waiter tu pun macam "Eh diorang ni nak amik gambar ke nak makan nie?" Hahhahaha siap suruh dia tolong amik gambar kitorang lagi hahahahha Sabar je lah ye dikk hahahha

Yang paling kelakar, waiter tu teka umur aku 23 tahun HAHAHHAHAH YES! Awet muda weh, awet mudaaa!


My balloon and cake, hihihihi

Hmm -- sayang diorang :(
Hihihihih

Terima kasih Echa Sawal, bakal pengantin kita ni hihihihi

Terima kasih Anas, bakal YB kita ni hahhahhahahahhaa

Terima kasih Iman, bakal BOD kita ni hahahhahaha

Entah apa entah gelak pasal apa ni hahhhahaha
Dengan diorang ni, memang asyik gelak jee weh hahaha

Major love <3 td="">

Lepas dah makan dekat Nandos, pergi lepak dan makan lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii dekat mamak! Hahahhahaah Ya Allah -- dengan diorang ni, memang tak pernah nak kenal erti penat even jam 4 pagi pun hahahahha


Esok harinya, 9 Januari ; aku dapat whatsapp dari Aiman. Aiman ni kawan aku, perempuan tau! Hahah

Mai, aku nak pergi jumpa *** tapi aku taktau dekat mana dia. Boleh kau bawak aku p jumpa dia?
Haaa kau dekat mana sekarang nie? Aku p dekat kau
Depan lif
Okay

Aku pun pergilah dekat depan lif, jumpa diorang. Sekali masa aku jumpa diorang, terdengar bunyi suara yang halus halus, bagai nak keluar tapi kena tahan sebab tak boleh bising


"Happy birthday to Mai, Happy birthday to Mai, Happy birthday to Mai"


Aku macam eh eh eh HAHAHHAH Wehh cis, prank menjadi! Hahhahahaha rupanyaa dia dengan Syera punya hal lah ni! Hahahah terkejut aku! Hahahhahahah tergelak aku depan lif tu dengan diorang punya prank menjadi hahahhaha 

Thank you Aiman dan Syera! :D
Dapat lipstick lagi! Hihihihih

Then hari Jumaat tue, 12 January ;  kawan-kawan aku ajak lepak dekat Stonor. Aku macam okay lah -- lepak sambil makan and borak-borak kan? Hahhahahahaha masa duk borak-borak tu, sekali Yani keluarkan cakes dan cakap "Okay happy birthday Mai" Semua orang satu meja macam tercengang Hahhahahahha Sebab secara tiba-tiba je kan?!


Yang si Puteri lagi kelakar. Dia tercengang jugak then cakap "Kenapa tak bagitau awal-awal? Kalau tak boleh record!" HAHAHHAHAHA So kena buat ucapan sekali lagi, tapi dah tak jadi sebab dah gelak-gelak hahahahha

More cakes weh!

From left ; Puteri, me and Farahin

Thank you girls! <3 diorang="" hahahhaa="" kelakar="" ni="" sebenarnya="" tau="" td="">

Pada keesokkan harinya, iaitu pada Sabtu 13 January, aku pergi Putrajaya, rumah kawan aku, Azura sebab malam tu kitorang ada join Illumi Run dekat Selangor Turf Club. Sekarang ni aku macam dah syok join fun run. Actually tak adalah lari sangat pun, just berjalan je tapi best apa hahahhaha Lepas tu amik-amik gambar hahahhaha and yang paling best kumpul medal and p post event concert hahaha


Okay ni selingan kejap yee! Hahha


Budak perempuan belakang tu sekali tengok macam Mariam, anak Vivy Yusof kan? HAHAHA
Bersama Azura, kawan since Diploma <3 td="">
Highlight of the night!
Glow in the dark!
My running buddies with Yana, Azura & Kak Ida
Yana & Kak Ida ni kawan kepada Azura so automatik jadi kawan aku jugak hahahahha

Post event
Malam lepas run tu, aku dengan Azura balik lah. Aku tumpang tidur rumah Azura. Esok harinya, Ahad 14 January, aku dah nak balik KL balik dah. Masa nak balik KL tu, Yana amik aku dengan Azura sebab nak pergi makan. 


Sekali masa bukak pintu kereta, aku macam pelik tetiba ternampak ada satu pinggan dengan cake dan ada jambangan bungaa (yang sebenarnya coklat!). Sekali tetiba si Yana dan Azura dah menyanyi "Happy birthday to you! Happy birthday to you! Happy birthday to Mai! Happy birthday to you!" HAHHAHAHAH Weh another surprises! Hahhahahahah

Mastermind Azura hahahhaha
Dibantu oleh Yana! Oh, siapa yang nak tempah jambangan coklat ni, boleh contact Yana
Boleh PM aku dekat IG, Tweet and FB -- nanti aku share contact Yana.
Area Putrajaya :)
yeay yeay! Dapat cake and chocolate lagi! hahahha

Lepas dah makan cake and lepak-lepak kejap, kitorang pun balik. Hahahhahahahha


Dan sampai sekarang, pada 27 January, aku masih tak bukak-bukak lagi chocolate bouquet yang Azura and Yana bagi sebab sayanggggggggggggggggggg! Weh aku sangat menghargai dengan apa yang orang buat dekat aku :) Sebab aku rasa diorang dah sanggup spendkan beberapa jam (masa yang diorang tak dapat nak dapat balik) dalam hidup diorang untuk buat aku gembira :) 

Cantik kan? :)

Di samping celebration yang kawan-kawan aku buat nie, tak lupa juga kepada keluarga dan kawan-kawan yang wish aku dekat Whatsapp, IG, Twitter dan Facebook. Hahahha it really makes me happy to read all the wishes dan aku berdoa agar Allah swt memperkenankan doa awak-awak semua :)


Aku sebenarnya sangat terharu bila ada keluarga, kawan-kawan termasuk boss dan supervisor aku wish birthday aku secara personal. Sangat-sangat terharu. Even just "Happy Birthday Mai" but it really makes me feel so happy sebab its the little thing that matter most :) 


Dan seperti biasa, wish yang paling mendapat vote tertinggi adalah "Semoga Mai kahwin pada tahun ni" Insha Allah :) Kalau dah ada niat tue, Insha Allah semoga Allah swt mudahkan semuanya :)


Actually, semua celebration ni ada video but somehow -- aku tak boleh nak upload dekat blog T_T Aku pun tak tahu lah kenapaa dan apa masalahnyaa huhu


So kalau ada sesiapa yang nak tengok boomerang, gambar dan semua videos yang kawan-kawan aku upload, download di sebalik semua celebration birthday aku ni, sila sila lah tengok di IG aku, dekat highlight aku hihihih

Haa tengok dekat situ yee! Kompilasi semua birthday videos aku :)

Untuk usia yang meningkat ini, semoga yang baik-baik sahaja berlaku untuk aku ; cukup untuk rasa sederhana dan gembira dengan apa yang ada, syukur dengan apa yang Allah swt dah bagi. Cukup untuk rasa tenang di samping keluarga, kawan-kawan


Semoga lepas ni ada cerita-cerita yang bahagia dan gembira pulak muncul, Insha Allah :) 



Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / maiserum
Twitter : @mysaranewrie


You May Also Like

0 comments