Four Things That I Loved

by - Sunday, January 28, 2018

Assalamualaikum wbt


Okay so memandangkan malam ni macam tak tahu nak buat apa, so I guess I want to write something. Something about me :)


Hahhahaha sebab I think that its been ages since Ive updating on whats I loved, things that I like to do and I adore and things that I dont like to do. Haa macam tu lah so just bear it okay? Sebab dulu-dulu selalu update tapi sekarang macam curi-curi masa je hihihi





Foods

Weh sapelah yang tak suka kan? Tell me now. Aku jenis macam okayyyyyy untuk bayar extra sikit hanya sebab untuk makan, asalkan ianya sedap! And I love try new things or foods. Contoh macam dekat menu tu, ada something yang new and aku rasa kombinasi makanan tu macam menarik so yeah - I will try it!


Dan aku sangat bersyukur sebab Allah swt kurniakan aku satu deria rasa yang sangat unik. I mean macam -- you give me a list of bahan-bahan then I will guess that its gonna be sedap or not. Hahaha maybe sebab dulu-dulu aku suka gilaaaaaaaaaa tengok rancangan masakan especially Food Network Channel sampai my mum pernah cakap "Kalau TV tengah bukak cerita masakan, maknanya Sara ada dekat rumah" Hahhahaha


Dan aku selalu dipertanggungjawabkan untuk suggest makan dekat mana kalau keluar dengan kawan-kawan hahahahah Its like my part time job okay? Kadang-kadang rasa stress tau sebab asyik kena fikir je makan dekat mana hahaha Yelah -- sebab kena fikir, sorang suka sushi, sorang suka western, sorang suka Malay food. Ah sudah -- penat tau? Hahaha


But at the end of the day, my friends always thanked me cause I managed to bring and suggest them tempat makan yang sedap. And all of my friends agreed that "Kalau Mai cakap kedai makan tu sedap, memang betul akan sedap. Kitorang percayakan lidah Mai" HAHAHHAHAHA Weh serius aaaaaaa budak-budak ni hahhahaha


Dan aku selalu dapat pertanyaan dari kawan-kawan aku yang lain macam "Mai, dekat mana eh tempat makan yang best untuk keluarga?" So aku macam akan gigih fikir dan suggest a few places and they never regret asked me *shades on*


Kalau nak cakap makanan favourite tu, tak tahulah nak cakap apa. Sebab aku jenis tak cerewet so macam semua makanan okay. Tapi yang paling aku tak boleh nak tolak adalah kambing T.T Kambing is my ultimate favourite esp yang jenis grill and hangus-hangus sikit tu. Aduh sedapnya! Ayam yang macam ala-ala 4Fingers pun aku suka! Oh yaa -- aku cuma tak makan organ dalaman binatang je, macam hati, perut semua tue hahahahha

Rahsia untuk lamb sedap adalah hangus-hangus hitam macam atas ni. Make sure grill sampai macam ni,
baru sedap weh!
Gambar Google

Siapa boleh tolak ayam macam ni?
Ayam Kyochon tak berpeluang lagi nak rasa sebab selalu tengok orang beratur -.-
Gambar Google

Makeup/Skincare
Being a women (wow!) literally had makes me to love all the makeups and skincare products. Well -- dulu aku jenis yang tak amik cakna pun pasal semua ni, serius. But when you had grown up, you will automatically loves all those makeups and skincare products, evennnnnnn you're not wearing it all! Hahahhaha

Eh eh ada kotak Bougas Beauty Serum lah! :D

I can spend more than one hour duduk dekat Watsons, baca products, ingredients and etc then balik rumah, baca review tentang products tue. Tak kisah lah makeup or skincare, I've always did some research before I buy it sebab tak nak lah menyesal kan? So far, alhamdulillah -- semuanya menjadi dengan kulit aku :)


Tips --
always know and study what type of your face, your tone, your skin etc
sebab tak semua benda baik dengan orang lain akan baik dekat you guys


Bila kita guna produk yang betul, Insha Allah our skin will looks better than before. Orang maybee takkan nampak tapi kita yang rasa so kita akan nampak so always believed in yourself. Walaupun orang cakap or tengok kau pelik semacam, pedulikan! Just be confident :)


Selingan : if ada antara korang yang ada masalah kulit muka, jerawat, kusam dan parut -- bolehlah try Bougas Beauty Serum! I ada jual dekat IG @maiserum

Yes -- this is me after using Bougas Beauty Serum for two months!

Eh gambar lagi hahah


Nak baca feedback lepas aku pakai Bougas Beauty Serum? Nah baca dekat SINI


Planner and any planning related things
Another major love for this. Weh -- I just cannot. Semuanya start masa sekolah kot. Macam terlalu banyak benda dan kerja sekolah nak buat so macam okay kena planning ni. So lepas dah macam tu, macam dah jadi habit pulak.

OMG, suka gilaa
Gambar Google

Tahun-tahun sebelum ni pernah ada planner tapi macam tak berdisiplin sangat kann so tahun ni dah insaf so marilah kita berplanner dengan istiqamah! Hahhaha weh I did okay! Bulan January dah nak habis but Im still using my planner every day, tulis itu ini, whats happening on that etc


Dan aku juga suka anything yang related dengan planner contohnya macam washi tapes. Yelah -- boleh guna untuk hias-hias kan? Tapi aku tak suka corak yang jenis Kawai. Hahah nopee nopee nopeee


Bila dah terjebak dan suka dengan planning ni, I love organise an event! Hahahahahah penat tapi rasa happy dan suka!


So untuk tahun 2018, aku ada tulis dan review Planner 2018 aku dekat SINI. Boleh baca ye! :D


Lepak
Before I go further, let me tell you something. Lepak dalam kategori dalam kamus dewan dan bahasa hidup mysaranewrie adalah sharing sessions, where you guys talk and sharing stories, opinions and ideas, heart to heart talking ke. Okay yee? Get it?


I dont know why I like to used this terms and people easily get misunderstood -.-


Aku sangat suka macam lepak di satu tempat yang tenang, yang best bersama dengan orang yang kau rasa selesa. Sometimes kita macam dah terbiasa dengan riuh-rendah so ada certain time dalam diri kau, mesti rasa macam nak sit in one place with one people then talking talking and talking about anything. I love that. Doesnt have to be a fancy cafe or restaurant, just mamak pun okay, sambil makan maggi goreng NZ hahahha Okay, kantoi suka lepak NZ :p

One of those nights --

I dont know why but I find that this is like macam therapy session, either its for me or my friend. Macam you get to know them better, spill out everything that they want to say but couldnt and vice versa. Sekarang ni semua sibuk dengan smartphone so sometimes, when you do have this lepak session, you will feel better that someone out there are really listening to you


Tapi tengok mood jugaklah hahahha sebab kadang-kadang aku suka lepak dekat rumah je hahaha


So I guess thats it. Ada banyak lagi tapi cukuplah yang major ni hahahha Lain orang lain pendapat dan kesukaan dia kan? So here's mine. I dont know why I write this tapi macam saje-saje je lah hihihi

If ada yang nak request or bagi suggestion aku tulis pasal apa, just let me know! Selamat bekerja esok warga Malaysia!


Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / maiserum
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments