Mari Usha Perempuan Cantik

by - Wednesday, February 03, 2016

Assalamualaikum


Semuanya bermula masa aku tengah study week masa Part 5 Degree. Masa tu waktu lepas Subuh, aku dengan roomates aku duk layan YouTube macam mana nak hias bilik. Yelah ~ masa tu dah ada cita-cita tinggi nak hias bilik sebab lepas final exam kan cuti semmmmmmmmmmmmmm! Biasalah, exam tak habis lagi tapi otak dah mula fikir nak buat apa lepas habis exam pfft ~


Sekali duk tekan-tekan, terjumpalah satu YouTuba Channel, Belinda Selene. Dari cara dia hias bilik, perghh ~ memang cantik dan memang girly habis lah! Omg ~ lepas tu terus macam admire dia giler-giler siap save nama dia dan follow channel dia


Since that day, yeahhh ~ aku terus follow IG dia, blog dia dan youtube channel dia. Dia sangat-sangatlah berbakat weyh Y.Y Nak menangis tengok cara dia hias bilik sebab cantik sangat! Benda yang simple je tapi dia DIY sendiri dan benda tu memang nampak macam mudah sangat!

Bilik diaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Open closet diaaaaaaaaaaaaaaaaa
Bilik dia lagiiiiiiiiiiiiiiiii

Selain dari dia duk hias bilik, dia pun jenis seorang yang planner addict tau. Before aku jumpa youtube channel dia lagi aku jenis yang memang suka tulis diari, since Darjah 5 kot. Paling berjaya tulis diary SETIAP HARI adalah masa Form 5 HAHAHAHA Sampai sekarang kot aku simpa diary tuuu! Tapi masa tu memang tulis je, tak ada pun nak hias-hias bagai


Tapi lepas jumpa Belinda Selene ni, terus aku punya semangat nak hias-hias planner aku jadi menjadi-jadi. Omgg, aku boleh jadi giler kot tengok dia hias planner dia sebab ianya SANGAT CANTIK! Weyh nak menangis sebab sangat cantik, teratur dan macam girly sangat. Okaylah aku bukannya girly sangat tapi yang penting, ianya sangat cantik okay? See, berapa banyak perkataan cantik dalam satu perenggan ni? -.-


Aku pun trylah buat macam diaaaaaaaaaaa tapi HAHHAHA tak cantik sangat pun macam dia. Macam biasa-biasa je tapi kira okaylah as a starting kan? Boleh baca dekat SINI hahhaa Tapi tahun lepas aku hangat-hangat tahi ayam je tulis diary :p


Dia selalu guna Erin Condren punya planner dan planner dia memang cantik giler dan boleh customize ikut kehendak kita dan yang paling best boleh send ke merata dunia! Wohoo! Tapi tu lah ~ semangat aku terus luntur bila tengok harganya, bila convert ke RM jadi lah RM 240. Kau mampu? Y.Y

Planner diaaaaaaaaaaaaaaaaa
Handmade by her. Cantikkk kan?!

Sekarang dia dah kahwin. Lepas dah kahwin ni, lagilaaaaaaaaaaaaa dah macam-macam dia buat. Now, dia sibuk dengan make up pulakk! Dia selalu upload video dia dengan make up dia dan cara-cara nak make up dengan betul. Nangis lagi sebab dia memang sangat cantik Y.Y Dah lah dia ada contract dengan Maybelline New York so haruslah dapat make up free je. Nangis lagi Y.Y


Make up table diaaaaaaaaaaaaaaa Y.Y Nangis lagi

Gigih betul letak studs dekat kuku dia hahahha

Bagi aku, dia memang inspire aku untuk menjadi lebih cantik dan kemas. Yelah ~ tak cantik luaran takpe asalkan dalaman mau kena cantik. Sebab dia memang seorang yang peramah dan memang tak lokek dengan ilmu bab-bab make up nie. Dia sangat kemas dan teliti orangnya bab-bab nak kemas bilik dan hias planner dia. Kalau aku ada free time je, mesti stalk IG dia atau bukak YouTube Channel dia. 


Haaa. P lah usha perempuan cantik yang aku cakapkan nie :) 


 

You May Also Like

0 comments