Malas Tapi Kena Berubah

by - Monday, October 05, 2015

Assalamualaikum


Well, biasalah. Bila dah masuk pertengahan semester, you guys akan ada satu sindrom iaitu sindrom malas yang memang malas dan kau tak tahu nak buat apa dengan sindrom ni


Well, to be honest ; im facing it right now. Campur pulak dengan pelbagai banyak kerja, baru balik dari roadtrip yang sangat-sangat macam spontan, dengan planning untuk fly next two months with my bestfriends, macam yeahh ~ you guys akan rasa malas, semua benda memang malas nak buat


In my case ; aku memang malas betull nak buat semua benda yang aku buat selama nie ; uploading photo, editing the serums' pictures. Apa yang aku nak buat sekarang ni adalah just rilex dan chill dan yeah ~ tengok movies atau macam yeahh ~ chatting dengan kawan-kawan dekat mamak sampai lewat malam


Tapi aku sedar, no you cant mysara. Sebab benda benda macam ni akan mempengaruhi masa depan kau. Yeah ~ aku ada satu pegangan di mana ; past is past. What you can do now ; I mean your action today will determine your future. Tak payah p future, p esok hari pun jadi lah. Kalau malam ni kau tak baca buku Ethics, esok pagi masa kelas kau blur. Yeah ~ that happened to me masa awal semester hari tue. Maybe sebab aku pegang pada prinsip ni, aku jadi sangat tak kisah pada masa lampau seseorang. Sebab entahlah ~ maybe aku faham konsep "everyone do mistakes" kot :p


So here I am, tulis blog sebab aku rasa macam aku perlukan something untuk menulis dan memberitahu pada orang apa yang aku rasa. Nowdays, aku memang sangat tak kisah even you guys nak baca ke tak blog aku asalkan aku dapat luahkan apa yang aku rasa


And now I felt relived. Thank you blog. 


Jom kita tunggu bas, untuk pergi kelas. Untuk menuntut ilmu
Mari mari mari, Hmm bulat jugak muka aku nie

p/s : Kalau aku bercakap tentang masa depan, kau nak tak aku masukkan kau dalam pelan aku nie? Kalau nak, do something. Now. 


 

You May Also Like

0 comments